روزها...

روزها...

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام ان شاءالله خدا بارها زیارت خانه کعبه و حضرت رسول (ص) و ائمه بقیع (ع) را قسمت همه ی ما بکند.
برای خواندان خاطرات سفر حج از مطالب قدیمی تر (پایین تر) شروع کنید.

طبقه بندی موضوعی

بقیع سند مظلومیت تشیع 2

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۲۵ ب.ظ

بقیع سند مظلومیت تشیع 2

به فاصله نسبتا کمی  از قبور ائمه بقیع، در قطعه ی کوچکی تعدای از دختران پیامبر دفن هستند به اسامی : ام کلثوم، زینب و رقیه البه قبور خاکی و فاقد هرگونه نشانه خاصی است. از مسیر موجود و به سمت شرق که پیش برویم به قطعه دیگری میرسیم که قبور همسران پیامبر (ص) میباشد البته به جز حضرت خدیجه کبری (س) که در قبرستان ابوطالب در شهر مکه مدفون است و باز مقداری جلوتر   قبر حضرت عبدالله بن جعفر طیار پسر عموی حضرت علی (ع) شوهر حضرت زینب (س) و قبر عقیل برادر حضرت علی (ع) قرار دارد . در ادامه حرکت در پیاده روها و مسیرهای قبرستان بقیع به سمت شرق به شهدای واقعه حره رفتیم . پس از قیام امام حسین (ع) و شهادت ایشان، قیامی بر ضد یزد در مدینه اتفاق افتاد و از طرفی عبدالله زبیر هم توی مکه ادعای خلاف کرده بود، یزد لشکری را برای سرکوب مردم مدینه و مکه فرستاد و در مدینه جنایات بسیار وسیعی مرتکب شد و عده بسیاری را کشت. قسمتی از قبرستان بقیع به شهدای این واقعه اختصاص دارد، یک قبر هم هست که اهل تسنن معتقدند قبر عثمان بن عفان خلیفه سوم است و شیعه ها معتقدند قبر عثمان معظون یکی از صحابی پیامبر و پیروان و دوستان حضرت علی (ع) است. تعدادی از اهل تسنن سر این قبر توقف می کنند ولی شعیان نه.  در انتهای قبرستان سمت شمال شرقی تعدای از شهدای جنگ احد و مجروحانی که بعدا به شهادت رسیدند در دفن هستند و مقداری جلوترهم قبر حلیمه سعدیه دایه حضرت نبی اکرم (ص) میباشد امکان دسترسی به این قبو وجود ندارد چون همیشه یه مامور وهابی نشسته و خصوصا به شعیان ایراد می گیرد.

در مسیر برگشت هم قبر ابراهیم (ع) فرزند پیامبر (ص) قرار دارد و در انتهای مسیر برگشت  درست در سمت شمال غربی قبرستان و نزدیک قبور ائمه بقیع (ع) قبور سه بانوی بزرگوار قرار دارد. عاتکه و صفیه دو تا از عمه های پیامبر و قبر حضرت ام البنین همسر حضرت علی (ع) مادر حضرت عباس بن علی (ع) حضرت ابوالفصل- قرار دارد . به قبر این بانوی مکرم اصلا نمی شود نزدیک شد و مامور سعودی خیلی سختگیری می کند حتی بیشتر از مامورینی که در کنار قبور ائمه هستند!

به خاطر تاریخی و مشهور بودن قبرستان بقیع و من فکر کنم بیشتر به خاطر ازدحام شیعیان برای ورود به بقیع تعدادی از اهل تسنن هم مشتاق می شوند وارد قبرستان شوند و معمولا هیچ اطلاعی از قبور و اشخاصی که قبور شان مشخص ترا ست ندارد و وقتی ازدحام شیعیان را می بینند از مامورین وهابی میپرسند اینجا چه خبره و این ها قبور کیست؟ تعدادی از ایرانی ها هم که از وضعیت قبور مطلع نبودند و همین سوال از مامورین سعودی وهابی می پرسیدندو جواب مامورین این بود: اینها از اهالی مدینه هستند!! حتی خودم از ماموری که سر قبر حضرت ابراهیم پسر پیامبر (ص) بود پرسیدم این قبر کیست؟ به زبان فارسی روان و البته با بی میلی جواب داد: نمی دانم ... یکی از اهل مدینه!!

توی دلم گفتم آخه آدم ناحسابی این همه قبر توی این قبرستانه اگر این قبر هم مثل بقیه قبور متعلق به مردم عادی است چرا تو صندلی گذاشته ای و بالای سرش کشیک می دی که شیعیان جلوی قبر توقف نکنند! بگذریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۷
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی