روزها...

روزها...

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام ان شاءالله خدا بارها زیارت خانه کعبه و حضرت رسول (ص) و ائمه بقیع (ع) را قسمت همه ی ما بکند.
برای خواندان خاطرات سفر حج از مطالب قدیمی تر (پایین تر) شروع کنید.

طبقه بندی موضوعی

بقیع سند زنده مظلومیت تشیع 1

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۲۴ ب.ظ

بقیع سند زنده مظلومیت تشیع 1

12/4/92

ساعت سه بیدار شدم همسرم هم بیدار شد و  بلافاصله بعد از وضو، طبق قرار قبلی با همراه آقای پدرو مادرخانمم رفتیم به سمت مسجد النبی (و حرم نبوی). نماز صبح را به جماعت اهل تسنن خواندیم بعد از نماز رفتیم به سمت حرم نبوی (ص) . در مسیر تشرف به سمت مدفن حضرت رسول (ص) در ازدحام جمعیت آقای حدادی را گم کردم. هر بار که زیارت حضرت رسول (ص) مشرف شوی مشتاق تر از قبل می شوی ! چه سعادتی است زیارت آخرین و برترین برگزیده ی خدا.

از باب البقیع که خارج شدم هنوز تاریک بود (اما صحن مسجد النبی با نور افکن های بزرگ روشن). به سمت بقیع رفتم. به سمت بقیع که می روی در حقیقت از کوچه پس کوچه های محله بنی هاشم می گذری، گرچه امروزه هیچ خبری از کوچه ها و محله ها نبست و همه به خاطر توسعه مسجد (ار روی عمد و قصد) تخریب شده است.

مسیری که روزگاری محل عبور و مرور بنی هاشم بوده! بنی هاشم! مثلا حضرت رسول(ص)، حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه! محل بازی کودکانه امام حسن و امام حسین (ع)! مسیری که حضرت سجاد (ع) طی میکرده تا به دیدار و زیارت قبور عمویش و مادر بزرگش حضرت فاطمه (س) و جده اش حضرت فاطمه بنت السد (س) برود. و همینطور دیگر امامان و ملائکه و امام عصر (عج)!

راستی چرا گفتم این مسیر ((بوده))! این مسیر هست و مطمئنا همه روزه و همیشه معصومین (ع) اولیا و صالحین و ملائکه مقرب الهی بین حرم حضرت رسول (س) و حرم ائمه بقیع در رفت و آمدند. مگر غیر از این است که : ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل لله امواتا بل احیاء عند ربهم یزرقون.

خدای مهربانم ممنونم که مرا به دیدار چهار امام معصوم میبری؛ السلام علیک یا امام حسن و یا امام حسین و یا امام سجاد و یا امام محمد باقر علیکما السلام.

وخدایا آیا به دیدار دردانه ی عالم هستی هم میروم؟ خدایا ما که نمی دانیم قبر مادرمان حضرت صدیقه کبری (س) کجاست! السلام علیک یا فاطمه یا بنت محمد (س).

از میان دست فروش های دست نشانده ی سعودی گذشتم و از پله های قبرستان بقیع بالا رفتم . دست فروش ها پشت درب های ورودی مسجد جمع می شوند و حق ورود به مسجد را ندارد  اما با اینکه بین الحرمین الان جزئی از مسجد النبی است این دست فروش ها خیلی هدف مند وارده محوطه مسجد شده اند و در ورودی بقیع دست فروشی میکنند تا حتی اگه شده یک شیعه هم کمتر به زیارت بقیع برود. سپیده طلوع کرده بود و شده بود چراغ کم سوی بقیع. به محض ورود به قبرستان و نزدیک ورودی اصلی تجمع مردم (تقریبا همگی ایرانی) و سربازان سعودی نظرم رو جلب کرد. درست حدس زده بودم؛ مزار با برکت چهار امام معصوم (ع) همین جا بود.

واقعا همه چیز ملکوتی و البته بسیار مظلومانه و ساده است! قبر فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی (ع)  دورتر و به ترتیب قبر حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن الحسین (ع) و امام محمد بن علی، باقر(ع) و امام جعفر بن محمد، صادق (ع). و جلوی آنها قبر حضرت عباس (ع) عموی نبی اکرم (ص).

قبوری که در ظاهر مقداری خاک برآمده و تکه سنگی در بالا و پایین آنها ست. اما مسیر تشرف به آسمانهاست. نوری است که مطمئنا راهنمای عرشیان در ملکوت آسمانهاست.

 ما قائل به زنده بودن شهدائیم. خدای من خدای مهربانم! یعنی من به حضور چهار حجت تو و چهار امام معصوم شرفیاب شده ام . خدایا ممنونم از این همه لطف. امامان عزیز می دانم که من شایسته این حضور نبوده و نیستم اما مطمئنم که مشمول کرم و لطف بیدریغ شما شده ام که چنین سعادتی نصیبم شده است.

فرصت ایستادن و زیارت نامه خواندن نیست! ماموران سعودی و وهابیونی که به چندین زبان مسلط هستند اجازه ایستادن هم نمی دهند چه برسد به خواندن زیارت نامه. بهر حال با جابجا شدن و رفتن و برگشتن و دور از چشم ماموران زیارت نامه خواندم!

به فاصله ی حدود 15 الی 20 متری از قبور مطهر، نرده ها و مانع هایی چیده شده! پشت این مانع ها همیشه ماموران سعودی با لباس نظامی و باتوم و اسلحه و همینطور چندین وهابی که چندین زبان از جمله فارسی و هندی و انگلیسی مسلطند حضور دارند. کنار نرده ها و مانع ها پر است از زبارت نامه هایی که از زائران ایرانی گرفته اند. تابلوهای بزرگی هم نصب کرده اند و مطالب و احادیثی از حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع)، در مورد گورستان ها و مردگان گزینش کرده اند و به زبانهای انگلیسی و فارسی و هندو  نوشته اند. در مورد اینکه توی  قبرستان نایستید و از مرده کاری بر نمی آید و ... . اینکه این احادیث اصلا سند دارند یا نه نمی دانم اما بسیار ماهرانه گزینش شده اند. و البته همه این مطالب هم جای بحث دارد.

بعضی از ایرانی ها با وهابی بحث می کردن. بحث هایی که سودی نداشت به چند دلیل:

1-     این وهابی ها برای بحث کردن و حرف منطقی زدن اینجا ننشسته بودن بلکه اینها حقوق می گیرند تا فقط مانع زیارت ما شوند.

2-     بحث با افرادی که آموزش دیده هستند نیاز به سواد و توانایی و دانایی در علوم دینی هم شیعه و هم سنی دارد که متاسفانه بسیاری از زائرین ایرانی این خصیصه را ندارند خصوصا از مذهب تسنن چیزی زیادی نمی دانند

3-     این وهابی ها یکسری حدیث و روایت که بعضا روی اسنادش هم بحث هست، با آدرس دقیق کتب اربعه ی خودشان حفظ کرده اند و به آنها استناد می کنند اما اکثر ما ایرانی ها این تخصص را حتی در مورد احادیث خودمان هم نداریم البته طبیعیه عرض کردم این وهابی آموزش دیده اند دقیقا برای همین کار!

4-     اگه کسی هم سواد لازم را داشته باشه و این وهابی ها نتوانند جوابش را بدهند کار به حتک حرمت و فحش و باتوم می رسه و در مواردی حتی ممنوعیت زیارت برای همه ی زائرین

به همین دلایل و طبق توصیه قبلی مدیران و روحانی کاروان بهتر بود که زیاد با این عمال سعودی جرو بحث نکینم.

مامورین سعودی نمی گذاشتند تعداد زائرین که در کنار قبور مطهر ائمه ایستاده بودند از 20-30 نفر بیشتر بشه و مدام بین مردم حرکت می کردن و آنها را متفرق می کردند. مدام می گفتن کتاب ممنوع، عکس ممنوع، حرکت کن ، برو و الفاظ زشت مثل گمشو و ... به همین دلیل برای خواندن یک زیارت نامه و قدری درد دل با ائمه (ع) مدام باید جابجا می شدم . قربونشون برم شیعیان آل علی (ع) را. هر چقدر این وهابی ها بددهنی و بدرفتاری می کردن باز هم مردم جلوی این قبور مطهر جمع می شدند.

توی همین رفت وآمدها آقای حدادی را پیدا کردم. و با هم به زیارت سایر قبور قبرستان بقیع رفتیم. هر قدمی که بر می داشتم با خودم می گفتم خدایا ممکنه قبر حضرت فاطمه زهرا (س) همین نزدیکی ها باشد! به مسجد النبی و حرم پیامبر  چرخیدم و برای لحظاتی از قبرستان بقیع به گنبد سبز نبوی خیره شدم و در حالی که قبور ائمه بقیع و جمعیتی که مقابل آن در جوش و خروش بود را در نظر داشتم.

یا رسول الله (ص) ! واقعا مانده ام که شما را مظلوم بدانم یا ائمه بقیع را! یا رسول الله، قبور مطهر فرزندان تو در نزدیکی تو خاکی و حتی بدون یک سابه بان ساده است. یا رسول الله اینجا بدرفتاری و بددهنی عمال سعود را فقط شیعیان به جان می خرند و به زیارت فرزندان تو می آیند و از آن جمعیت انبوه مسجد خبری نیست.

اما با هر سختی و مشقتی هم که هست اینجا شیعیان جمع می شوند، اشک می ریزند و در مقابل این وهابی ها صورت در هم می کشند و گره در ابرو می اندازند که آری این ماییم شیعیان علی بن ابیطالب! این ماییم پیروان حیدر، شیفتگان حسن، عاشقان حسین و همدردان با فاطمه ی زهرا! این ماییم دوستان فرزندان پیامبر و دشمن دشمنان فرزندان پیامبر! این ماییم منتظران آخرین حجت خدا برروی زمین! این ماییم مشتاقان زیارت روی حضرت ولی عصر (عج)،  به قبور با صفا و خاکی ائمه خود می نازیم و زیر لب زمزمه می کنیم که

آخر یه روز شیعه برات حرم میسازه           حرم برای تو شهِ کرم میسازه

آخر برات یه گنبد طلا میسازیم                      شبیه گنبد امام رضا میسازیم

اما یا رسول الله کنار قبر تو نمی شود ایستاد  کنار قبر تو نمی شود زیارت نامه خواند و  نمی شود با غیض و بغض و دندانها را بهم فشرد و ظالمین به تو و اهل بیت تو را لعنت کرد. یا رسول الله! حریم حرم تو پر است از حضور و رفت و آمد بی ادبانه عمال سعودی گرچه اینجا و در حریم فرزندانت وضع به مراتب بدتر است. یا رسول الله آنجا و در کنار حرم تو جمعیت زیاد است اما گویا کسی نیست ولی اینجا همین تعداد کمی که هستند، هستند!

یا رسول الله ! بوی مظلومیت و غربت حرم تو تا بقیع می آید...

ادامه دارد

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۷
مدیر

نظرات  (۱)

بسیار عالی .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی